Long time, no see

Alldeles for lange sen det var nagon uppdatering har men nu kommer det en!
Vi motte upp Alex i Bangkok dar vi antligen hade lyxat till det med ett fint hotell med pool och allt for 100 kr per person. Kanns nastan som ett ran med tanke pa att natterna innan hade vi bott for 40 kr tillsammans.
Bangkok ar en helt galen stad och vi bodde pa den i sarklass galnaste gatan. Alldeles for mycket att kopa pch alldeles for mycket nattliv, men kul med omvaxling!
Vi var uppe i den hogsta skyskrapan i stan pa 81;a vaningen och hade utsikt over hela stan.
Massa god gatumat som majs och grillspett fanns det ocksa.

Darefter flog vi till Kuala Lumpur och akte till de fjarde hogsta tornen i varlden som finns dar. Var dar i ca 10 minuter sen drog vi till busstationen och akte vidare till Mersing.
Antligen pa Tioman Island, som ar for mig andra gangen i mitt liv, kunde vi njuuuta! Helt grymt vackert med kristallklart vatten, djungel och sol!
Vi bodde dar jag och min familj bodde for sex ar sedan och det ska jag saga att det var uppskattat for alla i personalen ville prata med mig, hela tiden, pa svenska, utan att de kande igen mig. Det kandes kul att komma tillbaka dit och se att det inte blvit ett dugg mer exploaterat an for sex ar sedan och att alla hotellen och restaurangerna fanns kvar.
Vi akte pa snorkeltur till "coral island" dar det var helt galet vackert och jag mindes inte att det var sa fint som det nu var. Sag inte nagra superhaftiga fiskar forrutom hela hitta-nemo-ganget och en halvmeter lang fisk men korallerna var helt galet stora och helt perfekta.

Nu ar vi tillbaka i Mersing for att fixa en del saker, som att sitta vid internet, och snart vidare till en annan o. Darefter Singapore!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0